Spoločnosť MANADA Trading s.r.o., 972 12 Nedožery- Brezany, Kukučínova 629 / 3, IČO: 46 150 668, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri vedenom na Okresnom súde Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 24389 / R
Obchodná spoločnosť MANADA Trading s.r.o., ako predávajúci a v súlade so zákonom č. 22 / 2004 Z.z. v platnom znení o elektronickom obchode, vydáva tento
R E K L A M A Č N Ý P O R I A D O K
pre účely uplatňovania nárokov kupujúcich z vád tovaru, predávaného predávajúcim formou internetového obchodu, platný a účinný odo dňa 1.5.2013.
I. Všeobecné ustanovenia
Tento Reklamačný poriadok upravuje a popisuje bežnú obchodnú spoluprácu medzi kupujúcimi a spoločnosťou MANADA Trading s.r.o., ako predávajúcim, pri realizácii obchodov formou internetového predaja tovaru predávajúceho.
Kupujúci je povinný oboznámiť sa s týmto Reklamačným poriadkom vopred, ešte pred záväzným objednaním dodania tovaru formou internetového obchodovania a pre tento účel zverejňuje sa tento Reklamačný poriadok na www stránke predávajúceho : domavoda.sk.
II. Všeobecné informačné povinnosti
Poskytovateľom služieb formou predaja elektronickým obchodovaním je: MANADA Trading, s.r.o., so sídlom 972 12 Nedožery- Brezany, Kukučínova 629 / 3 IČO: 46 150 668.
Poskytovateľ je registrovaným platiteľom DPH. Jeho daňové identifikačné číslo je: SK2023251351
Adresa elektronickej pošty poskytovateľa je : info@manadatrading.sk
Telefónne číslo na kontaktnú osobu poskytovateľa je : 046/381-0697
Názov a adresa orgánu dozoru a dohľadu nad poskytovaním činnosti poskytovateľa : Slovenská obchodná inšpekcia, pracovisko Prievidza.
III. Objednanie a Dodanie tovaru kupujúcemu
Tovar, objednaný kupujúcim elektronicky, zo sortimentu, ponúkaného na predaj predávajúcim na jeho www stránke v čase vystavenia objednávky kupujúcim, sa považuje za dodaný kupujúcemu :
- pri osobnom prevzatí okamihom odovzdania a prevzatia tovaru
- pri dodávke tovaru poštovou prepravou alebo kuriérskou službou okamihom odovzdania tovaru kupujúcemu na ním určenom mieste dodania
Kupujúci je povinný vo svojej objednávke uviesť spôsobom, vylučujúcim akékoľvek pochybnosti, tieto údaje:
- meno, priezvisko a adresa bydliska kupujúceho, ak je tento fyzickou osobou – nepodnikateľom
- obchodné meno a sídlo kupujúceho, údaj o pridelenom DIČ alebo IČ DPH, ak je tento podnikateľom – právnickou osobou alebo podnikateľom – fyzickou osobou
- presné typové označenie tovaru, ktorý si kupujúci objednáva na dodanie
- počet kusov objednaného tovaru
- presné označenie prídavným zariadení ku predmetu kúpy, ktoré si praje dodať spolu s tovarom
- čas, v ktorom žiada plnenie zo strany predávajúceho vykonať
- miesto, kde má dôjsť ku odovzdaniu tovaru medzi predávajúcim a kupujúcim
- spôsob prevzatia tovaru kupujúcim / osobný odber, odoslanie tovaru poštou alebo kuriérskou službou a na aké miesto /
IV. Záručné podmienky
Záručná doba na prípadné vady tovaru, predávaného elektronicky predávajúcim, je 24 mesiacov a začína plynúť dňom odovzdania a prevzatia tovaru medzi predávajúcim a kupujúcim. Táto základná záručná doba je zhodná bez ohľadu na to, či je kupujúci spotrebiteľom, alebo podnikateľom.
Predávajúci môže vlastným vyhlásením zákonnú záručnú dobu / 24 mesiacov / v individuálnych prípadoch predĺžiť, na jej predĺženie však nevzniká kupujúcemu nárok automaticky.
Kupujúci je povinný jemu dodaný tovar pri prevzatí prekontrolovať a zistiť priamo na mieste dodania stav doručenej zásielky. V prípade zisteného poškodenia obalu a následne tovaru je nutné spísať protokol o poškodenom obale a zásielku neprevziať, pozri bod 10. Obchodných podmienok. V prípade, ak nezistí zjavné vady tovaru, je povinný tovar prevziať a jeho prevzatie na sprievodných dokladoch ku zásielke potvrdiť.
A. Reklamácia vád tovaru fyzickou osobou – spotrebiteľom:
V prípade, ak kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, nepodnikateľom, spotrebiteľom, zistí vady tovaru neskôr, sa riešenie reklamácií riadi Občianskym zákonníkom, právnou úpravou podľa § 619 – 627 Občianskeho zákonníka / zák.č. 40 / 1964 Zb. v platnom znení / a zákonom o ochrane spotrebiteľa.
Pri reklamácii vád dodaného tovaru platia tieto zásady:
- predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má vec pri prevzatí kupujúcim
- pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté použitím alebo opotrebením veci
- pri veciach, ktoré sa predávajú za nižšiu cenu, z dôvodu určitej vady, nezodpovedá predávajúci za také vady, pre ktoré sa zľava z kúpnej ceny veci poskytla
- ak ide o použitú vec, môžu sa predávajúci a kupujúci vopred dohodnúť na skrátenej záručnej dobe – nie však kratšej ako 12 mesiacov
- v prípade, ak predávajúci spolu s predmetom kúpy nedodáva kupujúcemu osobitný záručný list, považuje sa pre účely reklamácie vady tovaru za relevantný doklad o kúpe tovaru
- ak ide o vadu, ktorá má charakter vady odstrániteľnej, má kupujúci právo na uplatnenie nároku, ktorý si v písomnej reklamácii vyberie, z týchto možností:
- bezplatné odstránenie vady
- výmena vadnej veci alebo jej vadnej súčasti za bezvadnú
- v prípade opakovane sa vyskytnutej totožnej vady a tej istej veci, najmenej 2x, právo odstúpenia od zmluvy s predávajúcim
- ak ide o vadu neodstrániteľnú, alebo opakovane sa vyskytnuvšiu, má kupujúci právo voľby medzi týmito nárokmi : a/ výmena vadnej veci za bezvadnú, b/ primeraná zľava z ceny tovaru, c/ odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy s predávajúcim
- kupujúci je povinný v písomne reklamácii vždy uviesť : meno, priezvisko a adresa bydliska kupujúceho, dátum prevzatia tovaru od predávajúceho, označenie reklamovaného tovaru alebo jeho časti, popis reklamovanej vady a svoje nároky z vád tovaru, ktorých sa domáha
- v prípade, ak kupujúci neuvedie v písomnej reklamácii nárok, ktorého sa domáha, je voľba medzi zákonnými nárokmi / podľa toho, či sa jedná o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú / na predávajúcom, ktorý je v takomto prípade oprávnený zvoliť taký spôsob vyriešenia reklamácie, ktorý mu spôsobuje najmenšie ťažkosti
B. Reklamácia vád tovaru kupujúcim – podnikateľom:
Ak je kupujúcim podnikateľ, pričom rozhodujúcim je jeho status podnikateľa v čase vystavenia objednávky na dodanie tovaru jej doručenie predávajúcemu, tak nároky z vád tovaru sa spravujú Obchodným zákonníkom, právnou úpravou kúpnej zmluvy, najmä s použitím § 420 a nasledujúcich ustanovení Obchodného zákonníka.
Pri reklamácii vád tovaru kupujúcim – podnikateľom – platia tieto zásady:
- predávajúci je povinný dodať tovar tak, ako to určuje zmluva – potvrdená objednávka
- predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých kupujúci v čase uzatvorenia zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti uzatvorenia zmluvy musel vedieť, ibaže by sa vady tovaru týkali tých vlastností tovaru, ktoré tento tovar podľa zmluvy mal mať
- predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktoré mal tento v okamihu, keď došlo ku prechodu nebezpečenstva škody na tovare z predávajúceho na kupujúceho, aj keď sa vady vyskytli až po tomto čase
- kupujúci je povinný prehliadnuť tovar podľa možností čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare na neho, s prihliadnutím na povahu tovaru
- nebezpečenstvo škody na tovare a vlastnícke právo ku tovaru prechádza na kupujúceho okamihom, keď prevezme tovar od predávajúceho
- vlastnícke právo ku tovaru však nemôže nadobudnúť kupujúci pred zaplatením kúpnej ceny
- pre uplatnenie reklamácie kupujúcim platia rovnaké zásady, ako je to uvedené pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom, pokiaľ ide o podstatné náležitosti reklamácie
- ak je dodaním vadného tovaru porušená zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim podstatným spôsobom, má kupujúci nárok na voľbu z týchto nárokov:
- odstránenie vád na náklady predávajúceho, dodaním náhradného tovaru alebo chýbajúceho tovaru,
- odstránenie vád opravou, na náklady predávajúceho, ak je vada odstrániteľná,
- požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny , zodpovedajúcu povahe vady,
- odstúpiť od zmluvy s predávajúcim
- ak je dodaním vadného tovaru porušená zmluva nepodstatným spôsobom, má kupujúci nárok na voľbu z týchto svojich nárokov : a/ dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných závad, b/ zľavu z kúpnej ceny tovaru, zodpovedajúcej povahe vady
- voľba nároku patrí predávajúcemu, tento je povinný uviesť ju v písomnej reklamácii, ak tak neurobí, je oprávnený zvoliť nárok predávajúci a spôsobom, ktorý mu spôsobí najmenšie ťažkosti
C. Spoločné ustanovenia pre reklamačné konanie:
- kupujúci je povinný reklamovať zistené vady bezdokladne po ich zistení, písomnou reklamáciou
- reklamácia sa podáva u predávajúceho : MANADA Trading s.r.o., 972 12 Nedožery- Brezany, Kukučínova 629 / 3
- kupujúci môže reklamovaný tovar odovzdať osobne predávajúcemu v jeho sídle, prípadne zaslať poštou alebo inou prepravnou službou
- balík by mal byť zreteľne označený ako : Reklamácia a obsahovať kompletný reklamovaný tovar, vrátane kompletného príslušenstva, ak je aj toto predmetom reklamácie
- doporučuje sa pripojiť fotokópiu dokladu o kúpe, prípadne záručného listu
- doporučujeme, z dôvodu rýchlosti vybavenia reklamácie, uviesť kontakty na kupujúceho, vrátane jeho e – mailovej adresy
- záruka sa nevzťahuje na vady tovaru, ktoré na ňom vznikli : nesprávnym použitím tovaru – t.j. na iný účel, ako je tovar určený, nesprávnou montážou, nesprávnou obsluhou, neodborným zaobchádzaním, neprimeraným zaobchádzaním, škodovou udalosťou na strane kupujúceho / napr. pád, požiar, zaplavenie…..atď. / po prechode vlastníckeho práva ku tovaru na kupujúceho
- reklamácie vád tovaru vybaví predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne do 30 dní počnúc dňom nasledujúcim po uplatnení reklamácie a dodaní reklamovaného tovaru predávajúcemu
- predávajúci oznámi kupujúcemu spôsob vybavenia reklamácie písomne
- v prípade reklamácie sa záručná doba / 24 mesiacov / predlžuje o čas trvania reklamačného konania
- po vybavení reklamácie je kupujúci tovar povinný na výzvu predávajúceho prevziať, ak tak neurobí ani do 30 dní po oznámení ukončenia reklamačného konania, je predávajúci povinný tovar uskladniť a vzniká mu nárok voči kupujúcemu na skladnom v sume 1.-EUR / deň
Za MANADA Trading s.r.o., Prievidza:
Ing. Igor Koreň konateľ, v.r.